Apparatjik

Jag har alltid haft svårt för att välja saker som enligt mig är det bästa utav något. Egentligen är kanske inte Mew's spelning från Malmöfestivalen '03 den bästa konserten jag varit på. Men helt klart en vändpunkt och hallelujahupplevelse i min musikutveckling. Det var då, några dagar precis innan jag skulle börja gymnasiet, som jag nog insåg att musiken skulle spela en viktig roll för mig. Vem kunde ana det tio år tidigare när jag och syrran ritade hjärtan kring våra favoriter i Arvingarna - ännu en schlagerbrud till svennebanansverige? Vad jag vill säga är att Mew ligger mig varmt om hjärtat.
Någon gång i höstas läste jag om att sångarens, Jonas Bjerre, sidoprojekt Apparatjik skulle släppa album i början på detta året. Tydligen är det redan nu på måndag. Det finns redan många låtar(/verk?) att lyssna på på deras Myspace. Gå gärna in på deras hemsida också. Antingen tycker ni den är sjukt inspirerande eller bara sjukt jobbig.





    


Kommentarer
Postat av: Peter

Cool bild!

2010-01-29 @ 20:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0