The Forest & The Trees - "To The Forest (I Need Some Peace)"

Precis när jag hade flyttat till stora standen (?) Lund för att börja plugga så var jag så där nationshungrig som säkert många kan bli. Jag skulle gå på allt! Sagt och gjort, jag gick till de flesta nationer. En kväll hösten '07 var ett sånt där häng på Smålands. Inga höga förväntningar. Tog några öl (läs:cider) med vänner. Jonas Game skulle spela. Jag var lite nyfiken på förbandet. Och oj så bra de var, förbandet alltså. Det nästan, bara nästan, skrek Arcade Fire live om dem. Tupelo Honeys var det då. Men nu går det äkta paret Joel och Linnea Edin (minus Joels syster Linn) under bandnamnet The Forest & The Trees istället. Jamie Harley, killen som gjort de där Memoryhouse-videorna som ni sett här eller hos GvsB tidigare OCH som ligger bakom Schmooze Blog som jag länkat och tipsat om har gjort ännu en fanvideo. Denna gång handlar det om The Forest & The Trees låt "To The Forest (I Need Some Peace)". Govars! (som Wiggen, min gamla naturkunskapslärare på gymnasiet, skulle ha sagt)  

 


Myspace



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0