The Pains of Being Pure at Heart

2008 var mitt electro-år.
Detta året kommer jag komma ihåg som det året då jag började lyssna mer och mer på "skränig" musik.
Vivian Girls, Wavves, GIRLS, Health...osv.

Ett annat band som skulle kunna passa in där med sin melankolimelodiska rock är The Pains of Being Pure at Heart.
Deras självbetitlade album kom ut (läs:läckte) precis i början på året. 
And I love it! 

Inget tips utan ett nytt tips. Det jag vill tipsa om är att deras ena låt Twins från kommande EPn Higher Than the Stars finns nu uppe på deras myspace här, det gör förvisso även låten Higher Than the Stars men den är inte lika ny.

Självklart ska ni få ett youtube-klipp:

The Pains Of Being Pure At Heart - Young Adult Friction
 



Kuriosa: Sångaren Kip berätta om hur låten Gothenburg handshake (som inte finns med på albumet eller en ordentlig inspelning) kom till:

"Det hela är egentligen ett internt skämt mellan oss och göteborgsbandet The Faintest Ideas. De hade ett skämt om att man i Göteborg inte hälsar genom att skaka hand utan att man tar varandra i grenen. De övertygade oss att det verkligen var så man hälsade i Göteborg, som en gammal tradition (skratt)."



Myspace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0