First Aid Kit (nummer två)

Det där med att band heter samma är lite jobbigt ibland.

Jag säger att First Aid Kit är ett elektroniskt popband fråm Barcelona.  
Nej! säger ni. Det är systrarna Klara och Johanna från Enskede söder om Stockholm.
Självklart är det så, och enligt mig också de första jag tänker på.

Men att blanda ihop de två förstår jag inte riktigt hur man kan göra. Tycker att folk borde höra skillnaden på deras folkmusik och det spanska elektroniska och inte blogga om rubriker som "Kolla in syskonens nya låt." För det första är det inte ens en ny låt, (youtube-klippet är från 1 april 2008!). Och för det andra...jag behöver inte ens skriva om ett för det andra, det är självklart.

Trots irritation på bristen av research från andra så tackar jag för tipset.
Inget ont som inte har något gott med sig.


FIRST AID KIT - Truth can hurt
 



Myspace


Kommentarer
Postat av: madeleine

oj. det här minns jag. jag vet att det var jag som gjorde den här blundern. sjukt slarvigt av mig men jag klistrade in fel kod i bloggen. tog bort inlägget när jag märkte att jag gjort bort mig.



men iaf vilken bra blogg! kul att hitta hit.



ps. jag hör skillnad.;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0