The Love Language

Jag kan bli ganska mätt på all musiktipsande hit och dit. Jag vill bli tipsade, det är inte det, men jag hinner inte med att ta till mig allt. Det blir väl mest det jag läser om mer än en gång som jag tar tag i att kolla upp ordentligt. Så var det också i detta fall. En annan viktig aspekt är vem/vilka som tipsar. Man lär sig snabbt vilka man kan "lita" på.
I våras läste jag om lo-fi-bandet The Love Language. Jag lyssnade på deras första singel "Lalita" och minns att det var bra. Men där slutade det. Igår blev jag dock påmind. Då läste jag Kill YR Idolz senaste inlägg där hon ber t.ex. intressanta musikskribenter göra sina egna spotifylistor. Denna gång var det Mattias Hinderson från Popponny som stod för musiken. I denna lista fanns låten "Providence" från The Love Language självbetitlade debut med, och nio andra låtar. Amazon beskrev dem lite som ett onyktert Arcade Fire.

The Love Language - "SPARXXX"

     
   

Myspace

Spotify

Uppdatering: En av Hinderson's låtar är med i det nya Gossip Girl-avsnittet. Gissa vilken (tjejer?)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0