Kul anekdot som leder till Park Hotell

Okristet tidigt i lördags begav jag mig till Arboga mha X2000 för att spendera min helg med likasinnade MoKSare. Gänget på uppskattningsvis 50 personer var både från olika föreningar och från MoKS distriktstyrelser. I alla fall, där var två snubbar från Luleå. Den ene hade blondt lockigt hår.
Jag tänkte: "Hey! Han ser nästan lite ut som en Teglundare. Men vänta! De är väl från Luleå?" 
Folk som känner mig vet att jag är läskigt bra på att känna igen folk.
I detta fall handlade det om att jag gick steget längre, att känna igen en bror som jag aldrig ens sett eller träffat. Kunde jag ha så rätt?
Jag drog kommentaren "Men Luleå säger du. Så då vet du vilka Park Hotell är?"
Blonde luleåkillen: "Shooupp! Min bror på gitarr."
I KNEW IT!
Jag älskar att ha rätt.

Den äldre Teglund, Anders, kan man hitta i bla Cult of Luna, ibland höra honom i P3 på t.ex. Fördomsprofil - Musik eller också läsa hans krönikor i Groove.
Mellan-Teglund hittar man då i Park Hotell på gitarr.
Lill-Teglund hittar man i MoKS - Norra.

I give you Park Hotell på Spotify.

P.S Shooupp, ett Jari Haapalainen-band.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0