Gammal musik

Just nu ska jag försöka att ta tag i den där gamla musiken som jag är så dåligt inlyssnad på.
Nu snackar jag alltså klassikerna.
Jag menar hur pinsamt är det inte när man glömmer vad den fjärde i Beatles heter. Ganska pinsamt. Det var George Harrison jag glömde för övrigt.
Så det kommer bli lite Beatles, Neil Young och Bob Dylan denna veckan. Jag vill dock påpeka att jag har ju lyssnat lite på dem innan. Men aldrig den där en-hel-skiva-igenom-och-analysera-lyssningen.  
Sen måste jag ju givetvis tentaplugga också. MERDE!

Appropå merde. En låt som jag fullkomligt älskar att dansa full till är den här:

The Plan - Mon amour
(Trots att den kom ut 2001 har jag inte lyssnat sönder den, och tur är väl det)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0