Where the Wild Things Are

Detta ska väl egentligen vara en musikblogg. Men nu när det ändå bara verkar vara jag som skriver här ger jag mig friheten att tänja lite på gränserna.

Till vildingarnas land
är en känd barnbok skriven av Maurice Sendak.
I höst kommer filmatiseringen av denna bok ut på bio. Men det är dock inte bara filmen jag vill uppmärksamma er om.
Sjävklart finns det en musikförklaring.
Arcade Fire, ett av mina favoritband, spelar sin låt Wake Up som ledmotiv.
Karen O och hennes Yeah Yeah Yeahs sägs också vara med på soundtrack:et.
Så om ni inte kommer att se filmen (JO!), kan ni glädjas åt ett underbart soundtrack istället!




För er som vill ha bättre bild gå till klippet nedan, det gick tyvärr inte att bädda in i texten:
http://www.youtube.com/watch?v=RY-dXsR_ZFg

http://www.arcadefire.com/
www.myspace.com/arcadefireofficial

Uppdatering 7/8: Tror inte man egentligen får uppdatera såhär på samma inlägg såhär långt efter för då läser ingen uppdateringen. Men jag gör det i alla fall. Nu är den officiella trailern här, WIIIIIIIIIIIIIII!


Kommentarer
Postat av: Peter

I don't understand much, but you sure give me some good music to listen to :)

You're the best, Sara!

2009-07-23 @ 16:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0