Svensk musik

Nästa vecka på torsdag så ska vår danskgrupp äta middag med en svenskgrupp. Alltså danska studenter som läser svenska ska komma hit med deras föreläsare. Den danska författaren Dennis Gade Kofod som skrivit vår skönlitterära bok Nexø trawl ska hålla någon form av förelsäning. I alla fall, jag fick i uppgift att ta med svenk musik som danskar ska ha hört. Fick inga andra direkt riktlinjer. Självklart vill jag göra bra ifrån mig men tror vår föreläsare ville ha allt möjligt, även rolig musik. Jag fick upp Svennebanan då, men den vill jag ju egentligen inte ha med. Vad tycker ni? Ska jag köra på mitt eget tema och ha med "bra" svensk musik. Och i så fall, vilken tycker ni? Vet ni några guldkorn som ni kanske tror är lätt att missa? Alla tips är bra tips!

P.S Ikväll blir det Wavves på Debaser - Malmö.

P.S.2 Nu när ni minrymdläsare har fördubblats de senaste två veckorna så borde det ju faktiskt vara någon som orkar/vågar/vill kommentera. 

Kommentarer
Postat av: Anna Panna

hmm inte vill man ha med svennebanan eller bashunter, men det ju iofs ocksa sadana latar de har hort.. tyvarr. Annars kan du ju ta med lykke li little bit. eller ska det vara svenska latar PA svenska? For da ar det tyvarr svennebanan mm som galler.. Kanske nagon med timbuktu? han ar ju iaf asstor i norge, vet inte riiiktigt hur det ligger till i dk dock. Bob hund? De spelade ju pa orange scen..

2009-12-03 @ 07:43:58
Postat av: Sara

Nä det behöver inte vara svensk musik med svensktext. Har med Bob Hund, Lykke Li och Timbuktu redan. Alla de har ju spelat på Roskilde. Sen tänkte jag El perro del mar, TTA, Jenny Wilson, Miike Snow, Maskinen (de är ju aaaaaasstora i DK), The Knife, Jonathan Johansson, Deportees, Taken By Trees, ingenting...osv. Det ska nog gå bra ;) Men lite tips och hjälp skadar inte.

2009-12-03 @ 12:21:54
URL: http://www.minrymd.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0