Way Out West-pepp!

Då är det snart torsdag.
Lite blandade känslor för den dagen.
Det är Way Out West första kväll och de drar igång i vanlig ordning med klubbkväll.
Pga kopiöst mycket folk som vill in på samma klubbar måste man vara i tid och bara välja ett (!) ställe att gå till.
Man måste alltså genomlida smärtan av att veta vilken annan musik man missar på de andra klubbarna. Här är det liksom inget 20-minuters-konsert-för-att-sedan-springa-till-nästa som gäller.
Jag ska gå till Parken. Mest för att se sötnosen St. Vincent. På Roskilde hann jag bara se fyra-fem låtar för att sedan springa till Mew-spelningen.
Jag verkligen älskar hennes musik. Hon har blivit min nya Feist-kärlek.
Därför peppar jag er här med en livevideo där hon framför sin singel Actor Out of Work från sitt senaste album Actor.




Rolig fakta: Hennes titel på debutalbumet Marry Me kommer efter en catchphrase från en av världens bästa (enligt mig) komediserier, Arrested Development. Det ryktas det om en film nästa år. JIPPI! :)

Hemsida

Myspace

www.wayoutwest.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0