Palpitation!

Myspace-nörd som jag är så har jag inte kunnat undgå detta mystiska band.
De kör The Knife-stilen genom att inte visa sig helt och bär masker live. Det enda vi vet är att det är två tjejer som står för den ljuva musiken.
När jag var inne på deras myspace för första gången i början på året så var det som om allt stämde. Det var denna musiken jag hade letat efter.
Då könet av min musiksamling mest består av män så blev jag natruligtvis överlycklig att hitta detta tecken på underbar musik från det underrepresenterade.

Det är snygga distade melodier med en raspig bakfull röst. Nutiden!

Om man slår upp Palpitation i NE så står det: "känsla av hjärtklappning eller av att hjärtat slår anmärkningsvärt hårt, fort eller oregelbundet". Deras musik är så mjuk men ändå så medryckande, man vet inte om man ska ha vilopuls eller maxpuls, hjärtat slår helt enkelt oregelbundet.

Nu i veckan kom det upp lite fler spelningar på deras myspace, de flesta är med Billie the Vision & the dancers. Se till att gå på ett utav dem (om inte fler).

14 Maj Releasfest, Pet Sounds bar, Stockholm
17 Maj Klubb Populär, Storan, Göteborg
5 Juni KB, Malmö
6 Juni kl 15.00 Debaser Medis (Matinéspelning), Stockholm
6 Juni kl 20.00 Debaser Medis, Stockholm
31 Juli Emmabodafestivalen, Emmaboda

image7

Jag är inte den enda som har blivit såld på dessa kvinnor. Även Jerry Boman, som är reporter/fotograf på TV4 Nyheterna Göteborg, driver Klubb Sandviken och bloggare sedan 2004, har fått en förkärlek.

Man kan ju inte annat än bli nyfiken på dessa två efter att ha hört hans fina ord:



(Ska visa dig Sara. //E.P)

http://www.myspace.com/palpitationband

palpitationband.blogspot.com/

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0