Autisterna

P3 lyssnarna har inte gått miste om dem, jag har inte gått miste om dem och göteborgarna har definitivt inte gått misste om dem. Det är självklart Autisterna jag talar om.
Göteborg-pop i sin ordning.
Skivan släpptes förra veckan och kommer finnas i många skivhyllor under sommarens slut vill jag lova. Jag har ännu inte fått den inbitna kännslan av albumet i sin helhelt men ett toppbetyg är mycket lovande.

Det började för ca tio år sedan, med ett band som hette Lola Barbershop. De stod hela tiden och vägde mot det där stora breaket, intresserade skivbolag och de åkte på turné och precis när något skulle hända hände det liksom inte.
När Östersund inte gav något flytta de till Göteborg och blev Autisterna, efter Stig Larssons debutroman.
Klargöranden; Stig Larsson är inte Stieg ?deckarförfattaren? Larsson. Märk väl!
Det är alltså nu som deras break som Autisterna kommit. Ni har dock kunnat se en autist spela med Maia Hirasawa, Vapnet eller Hello Saferide.

Jag vet inte om jag vågar skriva detta men gör det ändå. På deras myspace har någon skrivit: ?Ni är som Vapnet, fast mycket bättre.? Jag har ännu inte kommit dit i det tyckandet, men det säger ganska mycket.

Jag hade tänkt se dem om några veckor som förband till ännu en göteborgare som spelas flitigt på P3 nu, Joel Alme. Frågan är bara vilka av dem som kommer göra den bästa spelningen, den som infinner sig på debaser i Malmö den 6 juni får se.

Ni som var vakna imorse och lyssnade på morgonpasset idag kunde höra två av Autisterna framföra deras singel Himmelen. En bitterljuv idyllisk låt som de själva vill nämna den som.
Detta skulle varit något för Klubb Soda, förlåt lite reklam för mig själv. För er som inte hänger med, min, tvillingsyster och kompisen Elins musikklubb nere i Skåne.

www.myspace.com/klubbsoda

Sommarens program är ännu under konstruktion.

I alla fall här kommer den Himmelen:



 

Några välvald ord: Vänskap är den grund som Autisterna vilar på, den vackraste grunden av alla.

www.autisterna.se
www.myspace.com/autisterna

/ Over and out - Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0