Ett fantastiskt misstag!!

Av ett misstag så hittade jag en man vid namn Chris Garneau som av någon anledning hamnat i min musiklista. Detta kommer jag aldrig att ångra, för Vackrare musik än såhär det får man leta efter. Lågmäld pianobaserad musik från USA med stråkar som toppar det hela. Hans ljusa bräckliga röst andas fram vartenda ord som om han suttit bredvid och viskat orden rakt i ditt öra. Det här gott folk är den perfekta musiken att lägga sig på soffan och blunda till!

Det hela började med att han blev upptäckt av Jamie Stewart från Xiu xiiu och skrev därefter på för skivbolaget Absolutely Kosher. Hans första album heter Music for tourists och är rakt igenom ett vackert album. Jag brukar i vanliga fall klaga över att ett band eller en artist inte visar på någon bredd om alla låtar är lugna och liknande. Men det är just det som är skillnaden med Chris Garneau, han lyckas på något konstigt vis göra det hela intressant och hålla det under hela albumet. Man kan även dra många paralleller till Elliot Smith och då passar det ju bra att han just gjort en cover på Elliot Smiths låt Between the bars.

Om nu Chris Garneau gjorde entré av ett misstag i min musiklista så kommer han stanna där med vilje. Jag tycker vi låter Chris själv berätta för er hur bra han faktiskt är!! Njut nu av låtarna som följer under.

Essentiella låtar från Music for tourists: Relief, We don't try samt Halloween

Chris Garneau - Relief (officiell video)



Chris Garneau - We don't try (Live)

 

Väl mött från er nya favorit.... Henrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0